Rekrytering av proaktiv Customer Success Manager

Vi söker en proaktiv customer success manager till Stockholm.

Smartvatten är ett snabbväxande serviceföretag specialiserad inom energiuppföljning till fastighetssektorn.Vår service besparar fastighetsägare pengar, nerver och miljö.

Vårt mångsidiga team som består av +30 anställda finns i Esbo, Tammerfors, Berlin och Stockholm. Smartvatten, som i grunden är ett finskt företag, öppnade upp sina dörrar i Sverige hösten 2017 och är just nu i en spännande tillväxtfas.

Vi söker nu en proaktiv customer success manager som kontaktar befintliga företagskunder för support och kundservice av befintliga kunder.

Arbetsuppgifter

Som customer success manager hos Smartvatten är du ansvarig över att ta hand om våra befintliga företagskunder och säkerställa att kunderna är införstådda och nöjda med vår tjänst. Du kommer arbeta proaktivt genom att ringa ut till befintliga kunder i syfte att följa upp, erbjuda support och få feedback på vår tjänst.

I rollen ingår också att:

  • Hjälpa kunden att installera utrustning och bistå med hjälp vid behov
  • Samordna utbildning av tjänst och installation för fastighetsförvaltare- och chefer
  • Ringa kund för att göra regelbundna uppföljningar
  • Ta inkommande supportsamtal

Vem är du

Vi söker dig som genuint brinner för kundkontakten och som har en fingertoppskänsla för service. Du vill bli expert på området och visar både engagemang och ansvar för din uppgift. Något vi lägger stor vikt vid är att du är kommunikativ och talar med kund på ett engagerat, pedagogiskt och på ett förtroendeingivande sätt. Vidare är du en lagspelare och har ett positivt, lösningsorienterat förhållningssätt. Vi ser att du har erfarenhet av kundkontakt och har arbetat med telefonen som verktyg tidigare. Om du har ett kontaktnät inom fastighetsbranschen är det ett plus. Du är flytande i både svenska och engelska.

Vi erbjuder dig

Smartvatten är i en spännande fas och du står inför en möjlighet att vara med på en fantastisk tillväxtresa där du och din tjänst har en viktig roll. Du blir del av ett internationellt företag och i din tjänst får du stort eget ansvar och möjlighet att utveckla din arbetsroll.

Övrig information

Placering: Stockholm

Omfattning: Heltid tillsvidare

Start: Augusti 2019

Ansvarig rekryterare: Matti Nevala, Head of Customer Success, +358 45 650 5720

Ansökan

Jobbet är ansökningsbart så länge annonsen finns uppe på hemsidan. Vi håller intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan och CV via mail till matti.nevala@envera.fi märk ansökan “CSM Stockholm”.


Om Smartvatten

Smartvatten är ett tillväxtföretag inom vattenbesparing med en tjänst för kontroll och realtidskontroll av fastigheters vattenkonsumtion. Vi jobbar utefter värderingarna expertis, entusiasm och ansvar. Enligt ekonomiska undersökningar är våra kunder mycket nöjda och från våra personalenkäter är våra anställda också nöjda och stolta över sin arbetsplats.


Beställ Smartvatten- distanskontrollservice

Pris 25 kr / dygn / huvudvattenmätare (inkl. moms 25%)

  • Omfattar kostnader för start, underhåll, anslutning och service
  • Kan sägas upp när som helst

Produkten levereras per post.

1. Bostadsaktiebolagets faktureringsuppgifter

Bostadsaktiebolagets namn

Gatuadress

Ort
Postnummer

Tilläggsuppgifter

2. Kontaktpersonens uppgifter

Namn

E-post
Telefon

Jag godkänner Smartvatten-distanskontrollservicens